Ügyfélszolgálat
Évente több ezer elégedett vásárló.
Az alábbiakban áttekintjük a pótkerék kiválasztási lehetőségeit. Mindegyiknek megvannak a maga előnyei és hátrányai:
A járművön levő kerekekkel egyező, azokkal megegyező méretű pótkerék. Ha a normál kerekekkel egyező pótkereket használ, a gumiabroncsok rendszeres időközönkénti forgatásakor (felcserélésekor) ügyeljen arra, hogy ez is sorra kerüljön.
ELŐNYÖK
Megőrzi a jármű esztétikus megjelenését.
Az ideiglenes pótkerekekkel ellentétben nem kell azonnal szervizbe vinni az autót, hogy teljes méretű kerékre cserélje a felszerelt pótkereket.
HÁTRÁNYOK
Nagyobb helyet igényel a tárolása, ha nincs erre a célra kialakított tárolóhely a járműben.
A gumiabroncs-garnitúra cseréjekor négy helyett öt abroncsot kell beszerezni (ha mind az öt abroncsot cserélgeti a jármű tengelyein, ahogyan az javasolt).
Olyan normál méretű pótkerék, amelynek keréktárcsája és mérete eltérhet a járműre szerelt négy normál keréktől. Ez mindig pótkerék marad, nem kell figyelembe vennie a gumiabroncsok forgatási sorrendjének kialakításakor.
Megjegyzés: Egyes országokban a jogszabályok megkövetelik, hogy a jármű adott tengelyein azonos legyen a gumiabroncs. Ennek megfelelően ellenőrizze, hogy a helyi jogszabályok engedélyezik-e ezt a lehetőséget.
ELŐNYÖK
Az ideiglenes pótkerekekkel ellentétben nem kell azonnal szervizbe vinni az autót, hogy teljes méretű kerékre cserélje a felszerelt pótkereket.
HÁTRÁNYOK
Nagyobb helyet igényel a tárolása, ha nincs erre a célra kialakított tárolóhely a járműben.
Eltérhet a járműre felszerelt többi gumiabroncstól, ami befolyásolhatja a vezetési teljesítményt.
Nagyon könnyű, kis profilmélységű gumiabronccsal ellátott kerék. Ennek mérete ugyan megfelel a jármű specifikációjának, azonban csak pótkerékként használható.
ELŐNYÖK
Minthogy a mérete megegyezik a normál abroncsok méretével, általában nincs hatással az ABS működésére, az összkerékhajtásra és a kipörgésgátlóra.
Könnyű kialakításának köszönhetően alig növeli a jármű tömegét.
HÁTRÁNYOK
Ez is „teljes méretű” tárolóhelyet igényel, ugyanakkor csak ideiglenes megoldásnak tekinthető.
Nagyon könnyű, kis profilmélységű gumiabronccsal ellátott kerék. Ezek a pótkerekek kisebbek, mint a normál vagy ideiglenes pótkerekek, és nagyobb az abroncsnyomásuk, általában kb. 4 bar (60 psi).
ELŐNYÖK
A teljes méretnél kisebb tárolóhelyet igényel.
HÁTRÁNYOK
Hátrányosan befolyásolhatja például az ABS, a kipörgésgátló vagy akár a sebességmérő működését.
Kizárólag korlátozásokkal használható, a gumiabroncs sérülésének helyétől a szervizbe vagy a legközelebbi gumikereskedőhöz vezető úton.
Ez egy felfújható vagy összehajtható ideiglenes pótkerék.
ELŐNYÖK
Az összes lehetőség közül ez igényli a legkisebb tárolóhelyet.
HÁTRÁNYOK
Nehézkesebb a használata, ugyanis pumpa vagy gáztartály segítségével először fel kell fújni.
Kizárólag korlátozásokkal használható, a gumiabroncs sérülésének helyétől a szervizbe vagy a legközelebbi gumikereskedőhöz vezető úton.
Egyes gyártók defekttűrő gumiabroncsokat is kifejlesztettek, amelyekkel nyomásvesztést követően, sőt, akár teljesen leeresztett állapotban is lehet közlekedni. Leeresztett állapotban legfeljebb 80 km/h (50 mérföld/óra) sebességgel lehet haladni velük, és 80 kilométert (50 mérföldet) lehet így megtenni, ami feltehetően elég a szervizbe való eljutásra.
Nem mindegyik új járműben van pótkerék, ezért előfordulhat, hogy a gépkocsivásárlással egyidejűleg pótkereket is be kell szereznie. Mindig forduljon szakértőhöz, ha bizonytalan a megfelelő pótkerék kiválasztásakor.
A pótkerék használata előtt vegye figyelembe a következőket: