Süti beállítások

ADAC nyárigumi teszt 2022

ADAC nyárigumi teszt 2022




Teszt 2022: 215/60 R16 99V Nyári gumiabroncsok


Melyik gumiabroncs a legjobb a középkategóriás járművekhez? A választ az ADAC abroncstesztje adja meg, amely a jelenlegi modelleket vizsgálja vezetési és biztonsági jellemzők, valamint kényelmi és gazdaságossági szempontok alapján. Ezúttal a tesztben: a 215/60 R16-os méret az V. sebességosztályban 240 km/h-ig.

Összességében pozitív következtetést lehet levonni erre a dimenzióra, amely kisebb SUV-okhoz, például a Skoda Karoq-hoz is illik. Végül is a 18 tesztelt modellből ötöt az ADAC "jó" minősítéssel értékelte, azaz különösen ajánlhatóak és kiegyensúlyozottak. Tizenkét gumiabroncs minősítése "kielégítő", tehát ajánlható, és csak egy "elégséges" modell ajánlható csak korlátozással.

És mint mindig, most is érdemes megnézni a részleteket. Még az öt "jó" gumiabroncs között is vannak lényeges különbségek a modellek között. A különbségtétel még egyértelműbbé válik, ha megnézzük a "kielégítő" abroncsok részletes pontszámait, amelyeket általában csak egy-egy hiányosság miatt minősítenek vissza. Aki azonban a vezetési profilja miatt együtt tud élni egy-egy modell egyéni gyengeségével, az a teszteredmények segítségével széles választékot talál a többnyire valamivel olcsóbb modellekből.


A tesztgyőztesek

Az öt jónak minősített modell, a Continental PremiumContact 6, a Michelin Primacy 4, a Bridgestone Turanza T005, a Dunlop Sport Bluresponse és a Toyo Proxes Comfort egyik fő kritériumban sem mutat gyengeséget, és kiegyensúlyozottságukkal magas pontszámot érnek el.

A felső csoportból a Michelin és a Bridgestone különösen meggyőző száraz úton, míg a Conti nedves úton kapja a legjobb pontszámokat. Az üzemanyag-fogyasztás és a kopás gazdasági és ökológiai kritériumai tekintetében a Michelin Primacy a jelenti mércét.


Különbségek az üzemanyag-fogyasztásban

A Nokian Tyres Wetproof vizes teljesítményével az ajánlott gumiabroncsok mezőnyében az élen jár, továbbá a száraz és kopás kategóriában is jól szerepelt, azonban az üzemanyag-fogyasztásban éppen csak lemarad a jó értékelésről - és ez az összértékelés leminősítéséhez vezet.

Általánosságban elmondható, hogy az ADAC által valós vezetési körülmények között mért üzemanyag-fogyasztásban ezúttal különösen nagyok voltak a különbségek ebben a vizsgálati dimenzióban. A különbség a legjobb Kormoran Road Performance és a legrosszabb abroncs Lassa Competus között majdnem 10 százalék!


Nedves úton gyenge gumiabroncsok


A Nokian mögé helyezett három jelölt közös jellemzője, hogy nagyon jó kopási tulajdonságokkal rendelkeznek, de nedves úton nem jutnak túl a kielégítő eredményen. Másrészt a Kumho Ecowing ES31 még száraz úton is a legjobb értékelést kapja a tesztelt abroncsok közül. A Hankook ventus Prime 3 K125 itt is jó eredményt ér el. Egyedül a Goodyear csoporthoz tartozó lengyel márka, a Debica Presto HP2 nem ér el kielégítőnél jobb eredményt száraz úton.

A Kleber Dynaxer HP4, a Michelin második márkája, a Firestone Roadhawk (a Bridgestone második márkája) és a Sava Intensa hp 2 (Goodyear) szintén jól teljesít száraz úton, de a nedves úton mutatott gyengeségek miatt az összpontszámban is leminősítésre kerültek.


Gyengeségek száraz úton

A Barum Bravuris 5HM (Continental csoport), az Esa+Tecar Spirit Pro, a török Lassa Competus és a Semperit Speed-Life 3 (Conti) gyengeségeket mutatnak száraz és nedves úton egyaránt, ami mindkét fő kritériumban kielégítő értékelést eredményez, és így az összpontszámot rontja. Az a tény, hogy mind a négy jó kopási tulajdonságokkal rendelkezik, gazdasági szempontból dicséretes, de nem tudja ellensúlyozni a biztonság szempontjából fontos kritériumok gyengeségeit.

A tajvani Nankang Eco-2+ az utolsó képviselője a kielégítőre értékelt abroncsoknak. Azonban sem szárazon, sem nedvesen, sem a kopás szempontjából nem jut túl a kielégítő értékelésen, és így megérdemelten az utolsó előtti helyen landol a tesztben.

A Kormoran Road Performance a mezőny leghátulján helyezkedik el. Bár az üzemanyag-fogyasztás terén az abszolút legjobb eredményt érte el, és a kopás terén is jó minősítést kapott, a biztonság szempontjából fontos kritériumokban egyértelmű gyengeségeket mutat. Különösen nedves úton az abroncs gyorsan eléri tapadási határait, ami a teljesítményének megfelelő értékelésében tükröződik. Összességében a gumiabroncs csak feltételesen ajánlható.


ADAC Teszt 2022: 185/65 R15 88H nyári gumiabroncsok


Amikor a nappalok ismét hosszabbak lesznek az emelkedő hőmérséklet miatt vágyakozunk a közelgő nyár után. Ismét itt az ideje a gumiabroncs átszerelésnek. De melyik gumiabroncs a legjobb? A választ az ADAC abroncstesztje adja meg. Az ADAC idén 16 nyári gumiabroncsot tesztelt le a 185/65 R15 méretben, ami számos kisautóhoz megfelelő választás.

A teszt összmérlege pozitív lett, a 16 tesztalany közül egyik sem bukott meg. Hat modellt különösen ajánlhatónak ("jó"), tíz másikat pedig ajánlhatónak ("kielégítő") minősítettek.

Mindazonáltal érdemes megnézni a részleteket. Még a hat "jó" gumiabroncs között is jelentős különbségek vannak. A különbségtétel pedig még egyértelműbbé válik, ha megnézzük a "kielégítő" abroncsok részletes pontszámát, amelyeket többnyire csak egy-egy hiányosság miatt minősítettek vissza. Aki azonban a vezetési profilja miatt együtt tud élni egy-egy modell egyéni gyengeségével, az a teszteredmények segítségével széles választékot talál a többnyire valamivel olcsóbb modellekből.


A teszt győztesei

A hat jól kiegyensúlyozott abroncsmodell közül a felső csoportban a Goodyear EfficientGrip Performance 2 a legmagasabb futásteljesítményt érte el. A Bridgestone Turanza T005 és a Pirelli Cinturato P1 Verde esetében viszont elsősorban a jó száraz és nedves teljesítményen volt a hangsúly.

A Michelin Primacy 4 a fő kritériumok egyikében sem érte el a legmagasabb pontszámot, mégis jó száraz, nedves és kopási tulajdonságokkal rendelkezik.


Leminősítés száraz úton

A tíz "kielégítő" tesztmodell közül négyben van egy közös: a Laufenn G Fit EQ+, a Continental EcoContact 6, a Firestone Roadhawk és a Semperit Speed-Life 3 egyaránt jó tulajdonságokkal győznek száraz úton, de az összértékelésben a nedves úton mutatkozó enyhe gyengeségek miatt visszaminősülnek. A legtöbb ilyen gumiabroncs prémiumgyártók olcsóbb, második márkás terméke: a Laufenn a Hankook, a Firestone a Bridgestone, a Semperit pedig a Continental márkája.

A Continental EcoContact 6 a prémium modell ebben a kissé vizes úton gyenge csoportban. Ugyanakkor ez az egyetlen gumiabroncs a tesztben, amely mind a környezetvédelmi, mind a gazdaságossági kritériumokban nagyon jó minősítést ért el. Az üzemanyag-fogyasztás tekintetében messze kiemelkedik a mezőny többi tagjától, és teljesen megfelel az EcoContact névnek. Ugyanakkor jó futásteljesítményt ér el annak ellenére, hogy újonnan messze a legkisebb profilmélységgel rendelkezik.


Egyedi gyenge pontokkal rendelkező gumiabroncsok


A BFGoodrich Advantage gyengeségeket mutat száraz és nedves úton, ami az összpontszám leminősítéséhez vezetett

A fennmaradó három gumiabroncs közül, amelyek mindegyike gyengeségeket mutat száraz és nedves úton, a Fulda EcoControl HP 2 (Goodyear) a magas futásteljesítményének köszönhetően nagyon pozitívan emelkedik ki, míg a Cooper CS7 a kopás tekintetében sem jut túl a kielégítő eredményen. A szlovák Matador MP47 Hectorra 3 (Continental) viszont a legnagyobb gyengesége a száraz pályán van.