Süti beállítások

ADAC NÉGYÉVSZAKOS GUMIABRONCS TESZT 2020

Az ADAC 2020-as négyévszakos gumiabroncs tesztje, az összes információval. Miben különböznek a nyári és a téli gumikhoz képest, ez derül ki a tesztből.

AMIT TUDNI KELL

Ezek az abroncsok nem érik el a speciális nyári vagy téli gumiabroncsok legjobb teljesítményét. A négyévszakos gumiabroncsok hivatalosan téli gumiabroncsok, tehát ezeket jogilag így osztályozzák. Ennek előfeltétele azonban, hogy a gumiabroncsokat M + S szimbólummal (2024-ig érvényesek) vagy jelenleg az alpesi szimbólummal (hópehely hárompontos hegységben) jelöljék. Ezek a gumiabroncsok nem érik el a speciális nyári vagy téli gumiabroncsok legjobb teljesítményét.

Néhány évvel ezelőtt a kérdés egyértelmű volt: nyáron az autók nyári gumival jártak, aminek a futófelületi keveréke meleg hőmérsékleten nem adják fel a teljesítményüket. Télen pedig a finoman kialakított profilú téli gumiabroncs volt a választás, amely fagyos időjárási körülmények közt is biztos tapadást garantált. De most egyre több gyártó jelenik meg a piacon az egész évre szóló gumiabroncsokkal. Mivel a kereslet a négyévszakos gumik után folyamatosan emelkedik, ezért a gyártók egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek a négyévszakos abroncsok fejlesztésére. 2019-ben a személygépkocsi gumiabroncsok eladása 20 százalékkal emelkedett a négyévszakos gumi kategóriában.

A négyévszakos gumiabroncsokkal pénzt, időt és helyet takaríthatunk meg, mivel az abroncsok cseréje és tárolása nem szükségszerű. De mit kezdenek ezek a gumik az időjárás viszontagságaival? Az ADAC hét 235/55 R17 méretű modellt tesztelt

A négyévszakos gumiabroncs teszt mérete és eredmények: 235/55R17

1. Continental AllSeasonContact

2. Goodyear Vector 4Season Gen-2 >>>

3. Michelin CrossClimate +

4. Nokian Weatherproof

5. Uniroyal AllSeasonExpert 2

6. Vredestein Quatrac pro >>>

7. Bridgestone Weather Control A005 >>>

A teszt eredménye:
     1. Continental AllseasonContact 3.6- viszonylag jó tapadás nedves úton, kielégítő viselkedés havon, gyengeségek száraz úton
     2. Goodyear Vector Vector 4Season Gen-2 3.8- viszonylag jó tapadás nedves úton, alacsony a kopás mértéke, gyengeségek a száraz utakon és a hóban
     3. Michelin CrossClimate+ 3.9- száraz utakon és kopásállóság szempontjából kimagaslik, gyenge menettulajdonságai vannak havon
     4. Nokian Weatherproof 3.9- kielégítő tulajdonságok havon, gyenge a száraz utakon és viszonylag hangos az abroncs
     5. Uniroyal AllseasonExpert2 4.3- kielégítő viselkedés havon, alacsony kopás, nagyon gyenge menettulajdonságok száraz utakon
     6. Vredestein Quatrac pro 5.2- viszonylag jó tapadás nedves úton, alacsony kopás, meglehetősen gyenge havon, gyenge száraz utakon
     7. Bridgestone Weather Control A005 5.4- legjobb értékek száraz és nedves utakon, meglehetősen gyenge menettulajdonságok havon

A teszteket elvégezték télen és nyáron is

Egyik modell sem alkalmas minden időjáráshoz
A vezetési teljesítmény továbbra is kompromisszum

A tesztben hét modell szerepelt a 235/55 R17 mérettel, amely sok középkategóriás SUV-ra és furgonra megfelelő méret. Minden négyévszakos gumiabroncs vezetési és biztonsági tulajdonságait felmérték és kiértékelték a szakemberek.

Eredmény: a hét termék közül egyik sem felel meg egyaránt a nyári és a téli körülményeknek.

Én mit javaslok gumiabroncs vásárlásakor

Ha havonta egyszer tankolsz és tudod nélkülözni néhány napra az autód rossz útviszonyok esetén, belföldön közlekedsz: a négyévszakos gumiabroncs neked való.

Ha havonta 2-3-szor tankolsz, főleg belföldön közlekedsz, de időnként hosszabb utakra mész. Családi autóval hozod-viszed a családot: az északnak megfelelő, minimum felső középkategóriás gumiabroncs a javaslatom. Ha havonta legalább 4-szer tankolsz, akkor valószínű, hogy a kocsiban töltöd az időd nagy részét. Szinte nélkülözhetetlen számodra az autó, hosszú/külföldi utakra is jársz. Fontos számodra a megbízhatóság és a biztonság: az évszaknak megfelelő felső-kategóriás gumiabroncs a legmegfelelőbb választás számodra.

A téli gumiabroncsok számos olyan szemlélet alapján ismerhetők fel , amelyek megfelelő tapadást biztosítanak a hóban és a csúszós felületeken egyaránt. Lágyabb gumiból készülnek, mint a nyári gumiabroncsok, 

hogy még a nulla hőmérséklet alatt is garantálják a vezetési stabilitást és a rövid fékezési távolságot.

A nyári gumiabroncsoknak nincs finom lamellájuk, hanem több széles hosszanti és keresztirányú mintaárkokból épülnek fel. Ez biztosítja a vizes és nedves úton is, hogy a lehető legtöbb vizet

szorítsák ki a gumiabroncs alól, ezzel megakadályozva a vízen felúszást. A négyévszakos gumiabroncsok kis lamelláikkal és hosszanti mintaárkaival hasonlít a téli és a nyári gumiabroncsokra is. A gumi keveréket úgy tervezik, hogy mínusz 30 és + 40 fok közötti hőmérsékleten működjön. 

Van-e értelme a négyszakos gumiknak 

 A négyszakos gumiabroncsok használóinak kompromisszumot kell kötni, hiszen ezek az abroncsok nem felelnek meg egy jó nyári illetve téli gumi teljesítményének.

Kiknek javaslom a négyévszakos gumiabroncsokat?

Ha négyévszakos gumiabroncsokat szeretne választani , akkor pontosan tudnia kell a járműve műszaki paramétereit, valamint a választott gumiabroncs erősségeit és gyengeségeit.

A mérsékelt éghajlatú térségben élő járművezetők számára alternatívák lehetnek például ezek a gumiabroncsok, és nem terveznek síelést – vagy nyári vakációt délen ezekkel a gumiabroncsokkal.

Természetesen ez vonatkozik a másod- és a kisautók tulajdonosaira is, akik csupán naponta néhány kilométer autóznak, de mindazokra is, akiknek meg szeretnék spórolni a felszerelés költségeit, és rossz téli időjárás esetén el tudják hagyni az autót.

Figyelembe kell venni

A sebesség indexe szintén a jármű maximális sebességének értéke alatt is lehet. Ebben az esetben a vezetési látótérben található matricának emlékeztetnie kell az alsó maximális sebességet.