Ügyfélszolgálat
Évente több ezer elégedett vásárló.
Idén az ADAC 12 gumiabroncsot tesztelt a hobbi terepjárók és kisbuszok leggyakoribb 235/55R17-es méretében. Személyautó és SUV-abroncsokat teszteltek az ADAC, ÖAMTC klubok és partnereik, csak egy-egy garnitúrát kifogásoltak a 28-ból.
Az eredmény meglepően pozitív lett, 4 abroncs kapott „Kiemelten ajánlott” 7 márka pedig „jó” minősítést. A teszten csak egy gumiabroncs, a Laufenn S-Fit EQ bukott meg. A négy jó minősítéssel zárt garnitúra száraz- és nedves körülmények között, fogyasztásnál és kopásnál is jól szerepelt, a győztes Michelin Primacy 4-es például 47 000 km-re jut el. A Laufenn-t a rossz nedves tulajdonságok miatt pontozták le, a majdnem 45 méteres nedves fékútja a legrosszabb volt. Ennek az abroncsnak egyébként már piacra dobták az utódát is, de a teszt időpontjában még nem volt elérhető. A négy jó minősítéssel rendelkező SUV gumiabroncs nemcsak nedves, hanem száraz utakon is lenyűgöző teljesítményt nyújtott, valamint kopásállóság és üzemanyag-fogyasztás tekintetében is a toppon vannak. A futásteljesítmény szempontjából a Michelin kiemelkedik a mezőnyből.
A tesztből kiderül, hogy a nem áruszállítási célokra használt autók esetében megéri lecserélni a kisteher méretet, mert az idén vizsgált abroncsok szint mindegyike jobb eredménnyel zárt, különös tekintettel a biztonsági teszteken. A különbségek hatalmasak, főleg a nedves tapadás tekintetében. Ha a fékezést nézzük, 80 km/h sebességről lassítva a Kumho Ecsta HS51 fékútja a legjobb: 35,8 méterrel, de a legrosszabb eredményt elért Maxxis Premitra 5 41 méteres eredménye is rövidebb, mint a tavalyi teszten legjobban teljesítő C-s gumiabroncsé. Az egyetlen hátránya ezeknek az abroncsoknak a kisteher gumikhoz mérve az élettartamuk. A kopásállóságuk meglehetősen alacsonyabb, mint a kisteherautó gumiké, de a biztonság érdekében ez nem is akkor áldozat.
Győztes: Michelin Primacy 4
Legjobb érték: Maxxis Premitra
HP5
Tesztelő jármű: Ford Kuga
Tesztelt gumiabroncsok: 12
# |
Név |
|
Értékelés |
nedves |
száraz |
zaj |
viselet |
üzemanyag fogyasztás |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. |
Michelin Primacy 4 |
|
ajánlott |
2,2 |
2,0 |
2,3 |
1,0 |
2,0 |
|
2. |
Bridgestone Turanza T005 |
|
ajánlott |
2,3 |
1,9 |
2,6 |
2,0 |
1,4 |
|
3. |
Maxxis Premitra HP5 |
|
ajánlott |
2,4 |
1,9 |
2,7 |
2,0 |
2,3 |
|
4. |
Pirelli Cinturato P7 |
|
ajánlott |
2,4 |
1,7 |
2,7 |
2,5 |
2,3 |
|
5. |
Hankook Ventus Prime3 K125 |
|
kielégítő |
2,4 |
2,7 |
2,6 |
2,0 |
2,0 |
|
6. |
Semperit Speed-Life 2 SUV |
|
kielégítő |
2,7 |
2,5 |
2,6 |
1,0 |
1,9 |
|
7. |
Yokohama BluEarth RV-02 |
|
kielégítő |
2,7 |
2,6 |
2,1 |
2,0 |
2,6 |
|
8. |
Continental EcoContact 6 |
|
kielégítő |
2,8 |
2,0 |
2,3 |
1,0 |
1,2 |
|
9. |
Esa+Tecar Spirit Pro |
|
kielégítő |
2,8 |
2,4 |
2,5 |
1,0 |
2,1 |
|
10. |
Kumho Ecsta HS51 |
|
kielégítő |
2,2 |
3,0 |
2,5 |
2,5 |
2,5 |
|
11. |
Kleber Dynaxer HP3 |
|
kielégítő |
3,3 |
2,4 |
3,3 |
2,0 |
1,8 |
|
12. |
Laufenn S Fit EQ |
|
szegényes |
5,0 |
2,1 |
2,3 |
2,0 |
2,5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(0,5-1,5 nagyon jó
1,6-2,6 jó
2,6-3,5
kielégítő
3,6-4,5 elégséges
4,6-tól nem ajánlott)
ADAC javaslat: Tanácsos gumiabroncsok vásárlásakor figyelembe venni a saját vezetési szokásainkat. A 2020-as nyári gumiabroncsok nagyrészt meggyőzték a tesztelőket, így a fogyasztóknak figyelembe kell venniük az egyedi szempontokat is a választáskor, mint például fékezési tulajdonságok, zajszint, futásteljesítmény és üzemanyag-fogyasztás.
18”-os méretben 16 nyárigumit vizsgáltak 225/40R18-as méretben. Itt is stabil eredmények születtek, 4 „Kiemelten ajánlott” és 11 „Jó” eredmény született.
Az ADAC 2020 nyarára a 18-as átmérő abroncsai is górcső alá kerültek, már csak azért is, mert ebbe az irányba tolódott el a futóméret. Így a másik vizsgált méret a 225/40 R18: a tesztelt gumikról összességében elmondható, hogy rendkívül derekasan teljesítenek. A legnagyobbak közé, jelesül Continental PremiumContact6, a Michelin Pilot Sport4 és a Goodyear Eagle F1 Asym5, a Maxxis Victra Sport 5 is bejutott, mint a teszt által ajánlott gumiabroncs. Sajnos a Rotalla Setulla S-Pace RU 01 mintázata csak kielégítő minősítést kapott, így sereghajtó lett a teszteltek sorában.
Az első négy “jó” besorolású sport gumi
kiváló vezetési tulajdonságokkal rendelkezik száraz és nedves
útviszonyok között, továbbá kopásállóságuk is
kielégítő.
Ideális esetben a gyártóknak sikerül
kiegyensúlyozott megoldást találnia a teljesítmény, a fogyasztás
és a kopás közötti problémakörre. A Pirelli P Zero nem tudta
ezt megtenni. Annak ellenére, hogy messze a legjobb tulajdonságokkal
rendelkezik száraz úton, és a 16 vizsgált gyártó közül a
második legkiválóbb eredményt nyújtotta nedves útviszonyok
között, a fogyasztás és a kopás szempontjából leértékelődött
a teljesítménye. Ez a modell alternatíva lehet azoknak a
járművezetőknek, akiknek alacsony az éves futásteljesítménye,
vagy a vezetési teljesítményre nagyobb igény van, mint a
futásteljesítményre
A személyautók számára kinézett 225/40 R18-as méret a tíz legnépszerűbb közé tartozik, és itt is négy garnitúrát értékeltek jó minősítéssel, a Continental PremiumContact 6, a Michelin Pilot Sport 4 és a Goodyear Eagle F1 Asym 5 mellett a Maxxis Victra Sport 5 z-t. A Pirelli P Zero szárazon a legjobb, nedvesen a második legjobb tapadást nyújtja, de a magas fogyasztás és kopás miatt nem került be a legjobbak közé – éves szinten keveset autózó, sportos vezetőknek ajánlják ezt. A személyautó-garnitúrák közül a Rotalla Setulla S-Pace RU 01 lett a legrosszabb kielégítő eredményével.
Győztes: Continental PremiumContact 6
Legjobb érték: Maxxis Victra Sport 5
Tesztelő jármű: Volkswagen Golf
Tesztelt gumiabroncsok: 16
# |
Név |
|
Értékelés |
nedves |
száraz |
zaj |
viselet |
üzemanyag fogyasztás |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. |
Continental PremiumContact 6 |
|
jó + |
1,7 |
2,4 |
3,6 |
2,0 |
2,1 |
|
2. |
Michelin Pilot Sport 4 |
|
jó + |
2,0 |
1,9 |
2,9 |
2,0 |
1,9 |
|
3. |
GoodYear Eagle F1 Asymmetric 5 |
|
jó + |
2,3 |
1,7 |
3,1 |
2,0 |
1,9 |
|
4. |
Maxxis Victra Sport 5 |
|
jó + |
2,2 |
2,0 |
2,8 |
2,0 |
2,4 |
|
5. |
Nexen N fera Sport |
|
kielégítő |
2,6 |
2,2 |
3,1 |
2,0 |
1,9 |
|
6. |
Sava Intensa UHP 2 |
|
kielégítő |
2,7 |
1,8 |
3,1 |
2,0 |
1,6 |
|
7. |
Vredestein Ultrac Vorti |
|
kielégítő |
2,7 |
2,5 |
2,9 |
2,0 |
2,4 |
|
8. |
Falken Azenis FK510 |
|
kielégítő |
2,4 |
2,9 |
3,0 |
2,0 |
2,0 |
|
9. |
Bridgestone Potenza S001 |
|
kielégítő |
3,0 |
1,7 |
3,5 |
2,5 |
2,1 |
|
10. |
Kumho Ecsta PS71 |
|
kielégítő |
2,3 |
2,4 |
3,3 |
3,0 |
2,0 |
|
11. |
Nokian Powerproof |
|
kielégítő |
2,4 |
2,4 |
2,8 |
3,0 |
2,0 |
|
12. |
Pirelli P ZERO |
|
kielégítő |
1,8 |
1,3 |
2,9 |
3,0 |
2,7 |
|
13. |
Toyo Proxes T1 Sport |
|
kielégítő |
2,8 |
2,0 |
2,9 |
3,0 |
2,0 |
|
14. |
Hankook Ventus S1 evo3 K127 |
|
kielégítő |
3,1 |
2,0 |
3,4 |
2,5 |
1,8 |
|
15. |
Cooper Zeon CS Sport |
|
kielégítő |
3,3 |
2,0 |
3,2 |
2,0 |
2,5 |
|
16. |
Rotalla SETULA S-PACE RU01 |
|
elegendő |
3,6 |
2,9 |
2,8 |
2,0 |
1,6 |
(0,5-1,5 nagyon jó
1,6-2,6 jó
2,6-3,5
kielégítő
3,6-4,5 elégséges
4,6-tól nem ajánlott)