Ügyfélszolgálat
Évente több ezer elégedett vásárló.
A németek úgy tartják, a nyári abroncsokat „O-tól O-ig” tudják használni, ami a „Von Ostern bis Oktober” kifejezésből származik, vagyis húsvéttól októberig. Ez a rájuk jellemző időjárási viszonyok miatt optimális, azonban Magyarországon a mozgó ünnep alkalmankénti kitolódása miatt inkább már március közepétől érdemes átváltani a nyári abroncsra.
Nyári gumiabroncs teszt 225/45 R17 méretben
Összesen 53 nyári gumiabroncsot teszteltek ebben a méretben az Auto
Bild-esek és a már megszokott több fordulós teszt során a féktávolság
hossza alapján a legrosszabban teljesítők már nem jutottak a következő
fordulóba. Ami fontos szempont volt az Auto Bildnek, hogy a prémium
ismert márkáktól kezdve a budget vagy teljesen nem ismert márkákig
választották ki az abroncsokat a teszthez. Az első helyezett Michelin
Pilot Sport 4 legnagyobb erőssége a dinamikájában, kiváló kezelésében,
példamutató futóteljesítményében rejlik, habár az ezüstérmes Goodyear
Eagle F1 Asymmetric 5 (91 Y) nedves felületen majdnem 1 méterrel
rövidebb fékutat produkált, összességében azonban nem tudta megelőzni a
Michelint.
Nyári gumiabroncs teszt 225/55 R17 méretben
Az elsősorban az SUV gépjárművek (Ford Kuga, BMW X1, Audi Q3, Toyota
RAV4, stb.) körében népszerű abroncs méret tesztelését tíz különböző
márkájú guminál végezték el. Ennél a méretnél is a kevésbé ismert
márkákat és a prémium abroncsokat is tesztelték, de összességében arra a
megállapításra jutottak, hogy érdemes többet áldozni egy jó nyári
gumiért. A teszt során, aszfalton vizsgálták meg az abroncsok
teljesítményét, hiszen ebben a méretben a ma már inkább városi
terepjáróknak is tartott gépjárműveket nem feltétlenül csak terepen
használják. Habár a tesztet a Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 nyerte, az
mindenképpen biztató, hogy három közkedvelt abroncsgyártó is a második
helyre sorakozott fel: Continental Premium Contact 6, Hankook Ventus
Prime3, Nokian Powerproof.
Nyári gumiabroncs teszt 245/45 R18 méretben
Az elsősorban a sportos autók körében népszerű méretet 11 nyári
gumiabroncs márkával tesztelte az Auto Bild. A Bridgestone, a Goodyear, a
Nokian és a Pirelli négy új mintázata is bekerült a vizsgált abroncsok
közé. A tesztnél nagy hangsúlyt fektettek az abroncsok kanyarokban
történő vizsgálatára. A Pirelli P Zero PZ4 mind vizes, mind száraz
útfelületen elért precíz kormányozhatóságával, valamint rövid
féktávolságával egyértelműen megelőzte a többi abroncsot.
Négy évszakos gumiabroncs tesztek 195/65 R15 és 235/60 R18 méretekben
Számos különböző négy évszakos abroncsot teszteltek az Auto Bildnél és a
közismert márkák toronymagasan verték a kevésbé ismerteket. A két
méretválasztást indokolta, hogy míg az egyik kimondottan a családi autók
abroncs mérete, addig a másik abroncs az SUV autóknál jellemző. A négy
évszakos abroncsnak az év 365 napján mindig megbízhatónak kell lennie,
legyen szó nyári vagy téli időszakról. A négy évszakos abroncsok
meglepték a tesztelőket, hiszen a téli abroncsokhoz képest is viszonylag
jó eredményt mutattak. Egy téli városi kiránduláshoz biztosan jó egy
négy évszakos abroncs is, azonban, ha télen sokszor hosszabb útra
indulunk velük, akkor mindenképpen át kell gondolni a választást.