Süti beállítások

Goodyear Minden, amit tudni érdemes

Goodyear Minden, amit tudni érdemes

Számtalan teszt. Egyetlen válasz: Goodyear

A nyári, téli és négyévszakos gumiabroncsaik nemcsak innovatívak, hanem a szakértők által is nagyra becsültek.

Goodyear gumiabroncsok, melyeket arra terveztek, hogy Ön jól érezze magát.

Ez az a minőség, amelyre számíthat: Az elmúlt öt évben a Goodyear nyári, téli és négy évszakos gumiabroncsait tesztelték független, európai gumiabroncs magazinok – kiváló eredményekkel. Mindez azért lehetséges, mert a Goodyear mérnökei több, mint 50 teljesítménykövetelmény alapján tesztelik az összes új gumiabroncsot. Így biztosítják azt, hogy a Goodyear gumiabroncsai jobb vezetési élményt adjanak.

A Goodyear két új nyári gumi mintázata, az Efficientgrip Compact és az Efficientgrip Performance nagy sikerrel mutatkozott be, és 2014 nagy dobása az új téli gumi, a Goodyear UG9.

A Goodyear személy és terepjáró abroncsaihoz 1 év sérülésgaranciát is nyújtunk Önnek!

A Goodyear céget Frank A. Seiberling alapította 1898-ban. Az első székhelye East Akronban volt Ohióban egy szalmalemez-gyár helyére. A cég elsősorban lópatkó-alátéteket, konzerválásokhoz használt tömítőgyűrűket, kerékpár- és lovaskocsiabroncsokat és gumiból készült pókerzsetonokat gyártottak. Ekkortól létezik az ismert szárnyas láb védjegy is, mely máig a Goodyear emblémája. Seiberling a kísérletező kedvű kémikusról, Charles Goodyearről nevezte el a vállalatot, aki egy híres anekdota szerint teljesen véletlenül felfedezte a vulkanizálást, amikor házsártos felesége elől a sütőbe rejtette el a kísérlezéshez használt gumit. Szép történet, nem tudni, hogy igaz-e, mindenesetre Goodyearnak semmi köze nem volt a céghez, szegényen halt meg, 35 évesen még börtönben is ült egy 5 dolláros tartozás miatt. Akkoriban 13 alkalmazottal indult a cég, ami 1916-ra a világ legnagyobb gumiabroncs gyártója lett, ezt a helyét azóta is megőrizte, és mára 15 milliárd dolláros éves bevétellel 6 kontinensen van jelen. A kreativitás és a kiválóság iránti elkötelezettségük a legnagyobb abroncsgyártó vállalatok közé emelte a céget, mely jelenleg 69 000 embert foglalkoztat világszerte 22 ország összesen 52 üzemében.

Mérnökeik és kutatóik világszerte az innováció élvonalát képviselik, nemcsak a gumiiparban és a polimertechnológiában, hanem számos más szakterületen, beleértve az informatikát, a fizikát és a matematikát.

Filozófiájuk: „Soha nem tévesztjük szem elől azt, amiben a legjobbak vagyunk: az új, bámulatos teljesítményt nyújtó gumiabroncsok kifejlesztésében a mai kor vezetői számára.

A legmostohább körülményekhez készült gumiabroncsoktól kezdve egészen a tartósabb gumiabroncsokig mindig az motivál bennünket, hogy jobbá tegyük a Goodyear gumiabroncsok vásárlóinak és használóinak életét. Mindig is a kiváló teljesítményű gumiabroncsok kifejlesztését tartottuk szem előtt. Földünk erőforrásai azonban kimerülőben vannak, így nekünk is el kell gondolkodnunk azon, hogyan tehetjük felelősségteljessé a gyártásukat.„

Néhány példa a Goodyear innovatív technológiáira:

  • A RunOnFlat gumiabroncsokkal defekt után is tovább lehet haladni.
  • Az ActiveCornerGrip és az Active Braking technológia javítja a vezethetőséget erős fékezés és éles kanyarodás közben.
  • A SmartWear technológiának köszönhetően a gumiabroncson a kopás során új futófelület és mintázat kerül a felszínre, így javul a gumiabroncs teljesítményének tartóssága.
  • A szabadalmaztatott 3D-BIS technológia (Three-dimensional Block Interlocking System – háromdimenziós blokk-összekapcsolási rendszer) javítja az abroncs merevségét és stabilitását.
  • A WearControl technológia rövidebb fékutat tesz lehetővé nedves útfelületen, és csökkenti az üzemanyag-fogyasztást.
  • A Silent Armor technológia fokozza a kilyukadással és kihasadással szembeni ellenállást a durva felületű utakon közlekedő járművek gumiabroncsainál.
  • A SmartTred technológia speciális mintázatú zónái az útviszonyokhoz igazodnak.
  • A TOPIndicator technológia nyomon követi a futófelület kopását téli körülmények között.
  • Az ActiveGrip technológia a gumiabroncson belüli egyenletes nyomáseloszlásról gondoskodik, ezáltal kiváló teljesítményt és jobb vezethetőséget tesz lehetővé nedves útfelületen.
  • A FuelSaving technológia a könnyű kialakítás és a speciális futófelületi keverék révén csökkenti a gördülési ellenállást.
  • A MultiControl Ice technológia növeli az érintkezési felületet a szögek és az útfelület között, így kiváló tapadást és vezethetőséget biztosít jeges utakon.

 

 

MI EZ?
Olyan gumiabroncs-technológia, amely kár 50%-kal* csökkenti a gépjármű belső zajszintjét

HOGYAN MŰKÖDIK?
A Sound Comfort Technology alapja egy olyan habgyűrű, melyet a gumiabroncs belső felületén helyezünk el.

MIK AZ ELŐNYEI?
Akár 50%-kal kisebb lehet a gépjármű belsejében a zajszint
Nem kell kompromisszumot kötnie a teljesítmény érdekében


 

A SealTech automatikusan lezárja gumiabroncs futófelületén keletkezett, 5 mm átmérőnél nem nagyobb defekteket. Ez lehetővé teszi a sofőr számára az utazás folytatását az út szélén végrehajtott, azonnali kerékcsere nélkül.

Előnyei:

  •  Automatikusan eltömíti a futófelületen keletkezett, 5 mm átmérőnél nem nagyobb defekteket (ez még abban az esetben is működik, ha ezek után a kerékből az útról felszedett és beszorult törmelék vagy kavics kiszóródik)
  • Nem szükséges azonnal megállni, vagy a kereket kicserélni, ha defektet kapott az autó
  • A teljesítményben nincs észrevehető különbség a SealTire technológiával rendelkező és a hagyományos Goodyear abroncsok között
  • Hasznos alternatíva a pótkerék helyett

*Amennyiben defektje van, akkor javasoljuk, hogy szakértő segítségével ellenőriztesse és javíttassa meg a gumiabroncsot.

 

Tall and Narrow

 

A Goodyear kifejlesztette az úgynevezett „Tall and Narrow“ („magas és keskeny”) gumiabroncsát, kimondottan a Renault Scenic számára.

A „Tall” (magas) szó a felni megnövelt átmérőjére vonatkozik, mellyel a gumiabroncs kevésbé deformálódik, így kevesebb hő keletkezik az abroncs belsejében, és csökken a gördülési ellenállás és ezáltal az üzemanyag-fogyasztás is. Ezenkívül a magasabb gumiabroncs, több anyagot/gumit jelent, ami jobb futásteljesítményhez vezet.

A „Narrow” (keskeny) szó a névleges szélességre vonatkozik, vagyis arra, hogy az abroncs érintkezési felülete az eddigieknél hosszabb és keskenyebb. Ennek számos előnye van, például kedvezőbb aerodinamikai tulajdonságok, ebből adódóan kisebb üzemanyag-fogyasztás és zajszint, valamint jobb fékezés nedves úton*.

A „Tall and Narrow“ („magas és keskeny”) gumiabroncs a következő mintázatokban lesz elérhető:

  • Goodyear EfficientGrip Performance: 195/55R20 95H XL
  • Vector 4Seasons Gen-2: 195/55R20 95H XL
  • UltraGrip Performance Gen-1: 195/55R20 95H XL

*A teszteket 2013 szeptembere és 2016 áprilisa között végezték a Goodyear mirevali és a Renault Aubevoye-i tesztpályáján.

 

 

Környezetvédelem

 

  • 2001 – BioTRED. Ezt a környezetbarát, gabonaalapú keveréket 2001-ben fejlesztettek ki gumiabroncsaikhoz.
  • 2012 – BioIsoprene™ kísérleti gumiabroncs. A 2012-es koppenhágai klímakonferencián mutatták be a megújuló biomasszából készült abroncsukat.
  • 2012 – Kutatások a szójababolajjal. Innovációs központuk kutatásokat végzett a szójababolaj gumiabroncsokban történő felhasználásával kapcsolatban. Az eredmények azt mutatták, hogy a szójababolaj akár 10%-al is meghosszabbíthatja az abroncsok élettartamát, és az alkalmazása akár hetvenmillió gallonnal csökkentheti a cég éves ásványiolaj-szükségletét.
  • 2014 – A rizspelyvahulladék felhasználása. A hulladéknak minősülő rizspelyvát beforgatják a talajba vagy elégetik, ehelyett a Goodyear jelenleg a gumiabroncsokban levő szilícium kiváltására használja az elégetésével keletkező hamut.
  • 2014 – A SUV-abroncskoncepciónál nagy központi barázda fut végig a gumiabroncson. Ez csökkenti a terepjáró abroncsok érintkezési felületét az úttal, ezáltal csökkenhet az üzemanyag-fogyasztás és a CO2-kibocsátás.
  • 2014 – A chippel ellátott gumiabroncsoknál a gumiba épített integrált áramkör kommunikál a fedélzeti számítógéppel, ezáltal javítható a jármű teljesítménye.
  • 2015 – Az elektromosságot termelő gumiabroncsok a gumiabroncs deformációjából származó energiát képesek elektromos energiává átalakítani, amellyel azután a hibrid járművek akkumulátora tölthető. Ezt a koncepciót a 2015. évi genfi Motor Show keretében mutatták be.
  • Megkönnyítették a vevők választását
  • Szorosan együttműködnek az Európai Unióval az EU gumiabroncs-címkézés kialakításában, amely megkönnyíti az új gumiabroncsok kiválasztását és vásárlását.

 

Az elmúlt 120 év története

Többek között mérnökeiknek köszönhetjük:

  • a leszerelhető gumiabroncsot
  • Wingfoot Express expedíciót, mely bizonyította, hogy a gumi hosszú utakra is alkalmas
  • a legelső pneumatikus repülőgépabroncsot
  • a Rut-proof terepgumit, mely off-roadra és közútra is alkalmas
  • slick gumit, mely teljesen sima felületű
  • Lifeguard gumit, mely durrdefekt esetén is stabilan tartja az autót, így elkerülve a halálos baleseteket
  • a 965 km/h szárazföldi sebességhatár túllépését (1965)
  • szintetikus gumiabroncsot, mely gyakorlatilag azonossá válik a természetes kaucsukkal
  • sok katona életét a II. Világháborúban, hiszen mentőmellényt, mentőcsónakot is gyártottak akkoriban
  • vinil padlózatot
  • utasforgalmi szállítószalagot
  • Apollo 14-MET expedíció alkalmával az első gumiabroncsokat feljuttatták a Holdra
  • léghajtásos műszívet
  • fogazott erőátviteli hajtószíjat élettartam garanciával
  • repülőgép gumiabroncsokat
  • piacra dobták az EfficientGrip Performance A minősítésű nedves útfelületre való gumiabroncsokat, melyek rengeteg díjat nyertek
  • Formula-1 vagy ahogy nálunk mondják Forma 1 versenyek legtöbb győzelmét.

 

Forrás: www.goodyear.eu