A Michelin a legértékesebb és legerősebb gumiabroncsmárka
Mint
sok autóiparhoz, a gumiabroncsok ágazat is folyamatosan változik. A
fenntarthatóság mellett a kapcsolódó trendek várhatóan jelentősen
befolyásolják az ágazatot az elkövetkező években
A
fogyasztók és a szabályozók egyaránt egyre inkább elvárják, hogy a
gumiabroncsok fenntartható anyagokból készüljenek. Kisebb gördülési
ellenállásúaknak kell lenniük, amelyek élettartamuk végén
újrahasznosíthatók. Hasonlóképpen, ahogy az elektromos járművek eladása
növekszik, nagyobb lesz a kereslet a speciális gumiabroncsok iránt.
Ezeknek
a gumiabroncsoknak tudniuk kell a jellegzetes tulajdonságokat. Például a
magas nyomaték- és regeneratív fékrendszerek. Ezért a
gumiabroncsgyártók olyan „okos” abroncsokat is készítenek, amelyek lehet
digitálisan csatlakoztatni az autókhoz., Valós idejű adatokat
szolgáltatnak a gumiabroncsokról. Teljesítmény, kopás, útviszonyok és
egyéb jelentős változók. Ez a piac várhatóan növekedni fog, mert az
automatizált járművek egyre általánosabbá válnak.
Michelin a legértékesebb és legerősebb Gumiabroncsmárka, értéke: 7,9 milliárd USD
A
ranglista első három helyezettjében nem volt elmozdulás. A világ
legértékesebb gumiabroncsmárkái közül 2023-ban, a Michelinnel (a márka
értéke 2%-kal 7,9 milliárd USD-ra nőtt) zsinórban hatodik éve maradt az
első helyen. Ezt követi a Bridgestone (a márka értéke 1%-kal csökkent 7 milliárd USD) a második helyen. A Continental
(márka értéke 3%-kal 4,1 milliárd USD-ra csökkent) így a harmadikb. A
Michelin a marginális elérése után továbbra is a csúcson maradt. Évről
évre 2%-os a márkaérték-növekedés. A márka a növekedés lassult a tavalyi
eredményekhez képest. (a márka értéke 15,6%-kal emelkedett). Jelentősen
megnőttek a kihívások 2022-ben és 2023-ban, ide értve a magas szintű
inflációt, a növekvő költségeket és az ellátási lánc problémáit.
Amellett,
hogy a Michelin a legértékesebb gumiabroncs márka, a legerősebb is.
Erőindex pontszáma: 88,1/100, ezzel AAA minősítést kapott.
A
márkának változatos a gumiabroncs kínálata szinte minden járműhöz.
Kiterjedt globális jelenléte lehetővé tette számára, hogy továbbra is
megbízható választás legyen az gumiabroncsok piacán.
A márka hivatalos kabalája, Bibendum
A leggyakrabban Michelin
Man néven emlegetett, rendkívül felismerhető figura, amelyet a Michelin
marketing kampányaiban használnak. Világszerte láthatók a
motorsportokban, autókereskedésekben és éttermekben.
Ez
kétségtelenül hozzájárult a Michelin márka ismertségének magas
szintjéhez, amely a márka erősségét meghatározó két kulcsfontosságú
mérőszámain is látszik.
A kínai Sailun márka a leggyorsabban növekvő gumiabroncsmárka (a márka értéke 6%-kal 7 millió USD-ra nőtt).
A
márka 2022-ben tíz év fejlesztés után kiadta EcoPoint3 abroncsait,
amelyek egy fenntarthatóbb és megfizethetőbb megoldás az autógyártók
számára. Ez az innováció széles körű médialefedettséget teremtett az
iparágon belül, hozzájárulva a Sailun márkaértékének növekedéséhez.
A Michelin rendelkezik a legmagasabb fenntarthatósági értékkel: 255 millió dollár
Az
elemzés részeként a Brand Finance felméri azt, hogy az egyes
márkaattribútumok milyen szerepet játszanak a márka általános értékének
növelésében. Az egyik ilyen tulajdonság, amelynek jelentősége gyorsan
növekszik, a fenntarthatóság. A Brand Finance felméri, hogyan tekintenek
fenntarthatónak egy bizonyos márkát, amelyet a „Fenntarthatósági
észlelési pontszám” képvisel. A fenntarthatósági felfogásokhoz
kapcsolódó értéket, a „Fenntarthatósági észlelési értéket” ezután minden
márkánál kiszámítjuk.
Fontos megjegyezni, hogy a
Michelin pozíciója a tabella élén nem az általános fenntarthatósági
teljesítmény értékelése. Ehelyett kiemeli azt az értéket, amelyet a
Michelin az érdekelt felek fenntarthatósági megítélésében kötött. A
Michelinnek emellett erős, 5,08-as Fenntarthatósági Értékelési pontszáma
is van, ami magasabb, mint kulcsfontosságú versenytársaié. Ez a Bridgestone és a Continental.