Süti beállítások

A Pirelli defekttűrő gumiabroncsok 21 éves története

A Pirelli defekttűrő gumiabroncsok 21 éves története



A gumiabroncsfelni.hu prémium gumiabroncsmárkák széles választékát kínálja, amelyek kivételes teljesítményt és hosszú élettartamot ígérnek használóiknak. Mivel a Pirelli az egyik legnépszerűbb márka, be akartunk vetni egy pillantást a történelembe és a népszerű defekttűrő gumiabroncsaikba, valamint technológiájuk fejlődésébe. 

A Run-flat technológiát 2001-ben vezették be a Pirelli abroncsok kiválasztásához, és szakszerűen úgy tervezték meg, hogy az autósok egy defekt után még egy ideig folytathassák a vezetést, hogy biztonságos úti célt érhessenek el, hogy megjavítsák vagy cseréljék a gumit. Ezt a technológiát először próbálták ki, miközben egy megerősített szerkezettel rendelkezik, amelyet úgy terveztek, hogy hosszabb vezetést tegyen lehetővé egy defekt után, az idő alatt, amit amit egyébként az autósoknak az út szélén kéne vesztegléssel töltenie.

Az új teljesítmény-folyamatok és anyagok terén végzett kiterjedt, folyamatos kutatással és technológiai fejlesztéssel a Pirelli valamennyi sofőrje szerint javult a vezetési kényelem, de különösen a defekttűrő gumiabroncsokkal felszerelt autók esetében. A technológiának és a gumiabroncs-szerkezetnek köszönhetően a Pirelli „run-flat” abroncsai nemcsak a vezető kényelmét, hanem a gördülési ellenállást is javították, csökkentették az üzemanyag-fogyasztást és a CO2-kibocsátást. 

A gumiabroncsokat úgy tervezték, hogy elnyeljék az út egyenetlenségeit, és hasonló kényelmet nyújtanak, mint a hagyományos abroncsok. Akár 80 kilométert is képesek tovább haladni miután defektet kaptak, akár 80 km/órás sebességgel. Az eredeti felszerelésként használt Pirelli run-flat gumiabroncs felfüggesztési jellemzőinek arra kell ösztönözniük a vezetőket, hogy autójuk teljesítményének maximalizálása érdekében mindig defekttűrő abroncsokkal szereljék fel járművüket.


Elektromos járművek és defekttűrő gumiabroncsok

Ha az elektromos járművek helyéről van szó, általában nem sok hely van a pót-abroncsoknak, mivel az autónak több helyre van szüksége az akkumulátorok számára. Számos gyártó úgy dönt, hogy kiterjeszti a mobilitási megoldásokat, mint például a defekttűrő vagy önzáró gumiabroncsokat, hogy minimalizálja a kényelmetlenséget, és lehetővé tegye a járművezető számára, hogy időben eljusson egy műhelybe, és pótalkatrész nélkül kijavítsa a defektet. Az elektromos járművek fejlesztése, valamint az, hogy egyre népszerűbbek az autósok körében, azt jelenti, hogy a járművezetők környezettudatosabbak lehetnek. A Run-flat technológia várhatóan fontos szerepet fog játszani a jövőbeni autonóm vezetési rendszerekben is. Ennek az az oka, hogy az autó a legveszélyesebb útviszonyok vagy események között is működőképes maradhat. 

Az elmúlt 20 év során a Pirelli mérnökei több mint ezer különböző változatot fejlesztettek ki defekttűrő technológiával rendelkező gumiabroncsokból, és mára több mint 70 millió defekttűrő abroncsot gyártottak. A megoldást mára számos különböző gyártó alkalmazta, akik eredeti felszerelésként kérték járműveikhez a defekttűrő gumiabroncsokat, mint például az Audi, a BMW és a Mercedes-Benz. A Pirelli a defekttűrő gumiabroncsok hatalmas választékát gyártotta a nyári, téli és négyévszakos abroncsokig. Ezek közül néhányat a legrangosabb autókra szereltek fel, beleértve a teljes BMW és Mini sorozatot.

A „run-flat” technológia több mint 50 Pirelli abroncsmodellben érhető el, és mindegyik azonosítható az oldalfalakon található jelölésekből. Az oldalfalon a „run-flat” felirat olvasható, valamint azt az egyes járműgyártót jelöli, amelyhez eredeti felszerelés esetén szánják. Egyes gumiabroncsokon ezt a technológiát a Pirelli Elect és a PNC zajszűrő technológiájával kombinálják. Ezeket az elektromos járművekhez ajánljuk, amelyek segítenek csökkenteni a gördülési ellenállást, csökkentik a gumiabroncsok zaját, valamint javítják a tapadást és a szerkezetet, amelyet kifejezetten az akkumulátoros járművek tömegének elviselésére terveztek. Abban az esetben, ha a gumiabroncs valamelyik részén defekt keletkezik, a gumiabroncs belsejében lévő tömítőanyag tömítést képez az idegen tárgy körül, amint az behatol a gumiabroncsba, meggátolva a levegő kijutását és az abroncs nyomásának csökkenését. Az idegen tárgy eltávolításakor ugyanaz az anyag lezárja a keletkező lyuk széleit, amíg az abroncsot meg nem lehet javítani, így a vezetők irányítottan és kényelmesen folytathatják a vezetést. Vásároljon kedvenceink közül néhányat az gumiabroncsfelni.hu webhelyén, például a Pirelli Cinturato All Season SF2 vagy a Pirelli Cinturato P1 .